3 mars 2011

Jag citerar Erik, som när jag redogjorde för de olika yrkesalternativ som finns att välja på efter man studerat teologi, går händelserna i förväg och säger: "Hej jag heter Hannah och jobbar för Exprästen!"

Präst/pastor, lärare, journalist och någonting annat. Hur presenterar man sig på fest när man har det sistnämnda som yrke? Alla andra kör den klassiska:
- Hallå. Jesper, ekonom.
- Tjenare. Gaddafi, fåntratt.
obekväm tystnad

Hej. Hannah, någonting annat. (Fast det visste nog de flesta redan...)

H

3 kommentarer:

  1. Hej Hannah, snart kommer du hit!!

    Ja, eller hur presenterar man sig när man har så mycket mer och ÄR så mycket mer än ett yrke?

    Här är det enklare.
    Hi, Hannah, Swedish. *plats för menande svarsblickar*

    Kom heeeeeem....vissel vissel i falsk falsett.

    SvaraRadera
  2. Det tar for lang tid!!! KOM HEEEEM, vi borjar OOM igeeen...eller blogga atminstone lite om din fodelsedag?

    Pa tal om fodelsedag, vad sags om en liten private present from Therese herself? En Therese-upplevelse (jag har sa dalig smak att det inte ar nan mening att kopa nat jag tycker ar fint). Aha, jag vet vad jag ska gora. Bra ide Therese. Kom hit nu sa vi kan borja!

    SvaraRadera
  3. "Någonting annat" låter bra! Fast det är väl inget större fel på de andra förslagen heller... Vi saknar er lite härhemma. Dig mest men Liam också. Han passade in så bra här, tycker vi! Kram och puss - vi ses snart!

    SvaraRadera