11 december 2009

Bob Dylans julskiva

Om jag vore en ljudvag skulle jag vara den har: http://www.youtube.com/watch?v=qaFXrOZDMBA
Om jag vore en varelse skulle jag vara en "apelsin-tiger-raka". Idag kallade faktiskt en av mina klasskompisar mig for "Tiger"; hur kunde han vet att det var mitt smeknamn forr i tiden?! (Minns du Nordman?)
Om jag vore en uppsats skulle jag vara tre tomma papper. Och pa tal om uppsats - fick tillbaka min musikhistoriauppsats och fick B, vilket far duga helt klart. Det mest skrattretande var dock att min larare tyckte att jag gjort nagra grammatiska fel - min universitetslarare till pappas bedomning dog tydligen inte. Det ar inte latt att vara ung och sjalvgod (tro mig, jag vet).

Idag fick vi gratis pizza till lunch. Fast forst var vi "tvungna" att lyssna pa nan skivbolagsnisse som pratade om sin resa i musikindustrins vilda buskar och snar. Han hade ocksa bedomt skolans "best band challenge" dar jag av en handelse rakade komma 3:a sa helt plotsligt ropades mitt namn upp och sen blev jag appladerad av ett 80-tal manniskor. Det var lite lagom pinsamt, men som tur var hade jag pa mig mycket foundation idag = ingen synlig rodnad. Det ar inte latt att vara blek.

Imorgon blir det lill-jul med min allra karaste familj i Cumbernauld och idag ar det ju faktiskt bara en vecka kvar tills jag landar i Sverige. Tiden har bade langa och korta ben skulle jag vilja pasta. Haha, pasta.

H

2 kommentarer:

  1. Tiger?
    Hmmm.. det kommer jag inte ihåg... borde jag det? Ge mig en ledtråd är du snäll...

    /Nordman

    SvaraRadera
  2. Bob Dylan då? Är det nån som hört hans julskiva? Eller tänker du sjunga nåt likande för oss när du kommer hem!!?
    Vi ses på fredag!

    SvaraRadera