20 september 2011

I wonder where your lips have been before they tasted mine

Alla mitt livs biljetter är inbokade, resor planeras och o-planeras beroende på mottagarna, känslomässiga rubikskuber roteras och pusselbitar som jag försökt tappa bort hittas under soffan och måste således motvilligt infogas i det stora hela igen. Livet. Döden. Kärleken. Tomheten måste tömmas på tomhet som zenbuddhisten kanske skulle sagt. Imorgon ska vi dit. Sitta och stirra in i en vägg och kanske också få en glimt av vårt äkta jag; om ego-jaget tillåter dvs...

Dagens anekdot (bland många som min stackars särbo får utstå i tid och otid): en ekorre sprang fram till mig idag och klättrade upp på mitt ben. Bara sådär.Och ja, jag vet - jag ser ut som något Evanescence hostat upp. Men det blir så ibland, det är bara att acceptera! Lyssna på den här låten istället (så framstår jag som mindre självcentrerad menar jag, sa hon ödmjukt)...: Hannah

"It may, after all, be the bad habit of creative talents
to invest themselves in pathological extremes that yeild
remarkable insights but no durable way of life for those
who cannot translate their phsycic wounds into
significant art or thought."

-Theodore Roszak: In Search of The Miraculous Ur Into The Wild

H

1 kommentar:

  1. Du skickar ju iaf inte - som vissa andra- minimum tre anekdoter om dagen.

    Jag syftar naturligtvis på mig själv.

    Din stackars, stackars särbo tycker att särboende är jävligt DUMT. För övrigt.

    SvaraRadera