8 december 2011

and I bet a fortune that it's with me that you belong

Tenta igår. Jag tror jag är nöjd. Ny kurs idag. Jag hänger knappt med, men det behöver man kanske inte alltid göra? Tros- och livsåskådning nu. Mycket åsikter, intressant än så länge. Bratten lyckades släpa med mig till v-dalas bibliotek idag med, så nu har jag i alla fall några av kursböckerna. Men det är SÅ skönt att veta att det inte är tenta förrän efter jul; vet inte om jag hade orkat plöja 800 sidor till innan dess...och idag blev det spontanfika på ekocaféet - bättre intryck andra gången. Man kanske inte ska vara så hård på att döma? Men samtidigt har ju magkänslan gjort sitt genom åren (inte för att jag alltid har följt den, men den har åtminstone varit där). Jag behöver bli handled with care, inte övermanglad av nån himla ångvält. Jag är skör och stolt. Jag vet vad jag vill och allra särskildast vad jag inte vill. Äntligen har jag lärt mig att ta hand om mig själv.

Och till dig min allra käraste käresta: varför käka marabou när man redan har den mest exklusiva chokladen hemma?

Jag kunde inte sagt det (bättre) själv.

Späd inte ut er själva kära vänner, ni är trots allt bäst i koncentrerad form!
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar