14 december 2011

when we finally crack

Min kurslitteratur slår verkligen alla rekord: "...i Norge och Danmark är det också vanligt att använda kön."

Och på tal om att slå rekord; nytt tentaresultats-rekord pour moi - känns bra såhär innan jul! Speciellt med tanke på att allt annat som har med studier att göra känns rätt uttjatat nuförtiden. En frisk fläkt liksom. På dagarna umgås jag med ett gäng underbara mongon, utan dessa skulle jag nog ha gått in i väggen för länge sen. Eller så gör jag det ändå, men får bra underhållning på vägen? Om man nu ska gå in i väggen är det nog klokt att företa vissa åtgärder - i mitt fall att ha en madrass bakom sängen så man slipper banka i huvudet. Så borde alla ha det; lite vaddering i vardagen.

Känslig, paranoid, överanalyserande, rädd, bossig, fnittrig, flummig, frilansande och frenetisk. Jag är också annat, t.ex. lite glitter längst ut på en ögonfrans. Förutom att glitter inte fastnar på mig. Dömd till ett oglamouröst liv. Eller frisläppt?

H


2 kommentarer:

  1. I en övning att fatta mig kort och i det närmaste begripligt har denna kommentar två punkter:

    1. Gratulerar till tentaresultatet. Hoppas att det ger energi inför den sista tentan!

    2. Klokt med vaddering - det blir så fula märken i väggen, menar jag. (Om du nu inte kan tänka dig att hoppa över hela den här grejjen med att ge dig på väggen, jag tror att både du och väggen vinner på det...)

    SvaraRadera
  2. Du får komma hem och banka lite på oss istället för i väggen! Grattis till fina resultat - och jag tror att det är frisläppt du håller på att bli! Kram

    SvaraRadera