24 april 2012

ljusets mörker

Hoppipolla


Idag läser jag om religionsfilosofi. Och så har jag suttit vid ån en stund i solen, i BARA vårkläder. Jag vet inte vilket som känns mest overkligt.
Och så vet jag inte om jag ska klandra mig själv; ändra mig, eller bara sucka över att missförstånd lätt händer? Man ska inte be om ursäkt för sig själv, men ibland vore det så mycket enklare. Förlåt, förlåt för att jag är öppen och bryr mig om. Förlåt för att jag har snälla ögon mot de som förtjänar det. Och mest av allt förlåt för att jag låter detta rubba mig (snarare ett förlåt till mig själv alltså).


Fick fint vykort från Kina idag; härlig familj man har!
H

1 kommentar:

  1. Hej kära du! Ja, vad är verkligt egentligen? Har i alla fall läst fina artiklar i SvD två dar i rad om HSP, som jag känner igen mig - och kanske dig också - i. Skickar länk i vanlig mail. Här skiner solen lite och dagarna går...
    Kram

    SvaraRadera