3 maj 2012

sköna maj välkommen

till mitt hjärtas bygd igen!

Valborg har firats, inklusive kvalborg, allra särskilt utanför mitt fönster...Jag hade finbesök från Stockholm och även om engångsgrillar är allt annat än effektiva var det sjuuuukt gott med årets första grill. Solen lyser idag med, det är sådär härligt vårkyligt i luften och ikväll kommer Therese. Det enda som gör mig ledsen är att körsbärsblommorna redan har börjat trilla av; det allra vackraste är också så smärtsamt kort. Och att jag blivit superallergisk. Jag vägrar!!
Annars läser jag, gärna sittandes vid Fyrisån, och drömmer om att flytta. Snart så. Be still my heart - tålamod. Men nu är det bara 5 veckor kvar till sista tentan och sen får jag röra på mig, komma ut ur staden och sen dröjer det inte länge förrän sista veckan i juli är här och det blir flytt (!). Min sommar kommer förmodligen bli på resande fot som vanligt, men några hållpunkter finns det åtminstone. Måttlig frihet är väl kanske ändå bäst?! Man ska glädjas åt det lilla.

H

2 kommentarer: