14 maj 2012

the year of the flood

Men ujh, nu var det allt bra längesen jag skrev nåt här igen! Jag förstår inte var all tid tar vägen; man kanske skulle läsa om Momo och kampen om tiden snart igen..? Det har regnat mycket i Uppsalatrakten de senaste dagarna, men ändå varit varmt - rätt mysigt faktiskt (om man har "rätt" kläder på sig!). Igår var jag ute på vårens första springtur - det har varit lite dåligt med sådana på sistone, men nu kändes det äntligen som att det var dags! Ingen förkylning - check! Inte ont någonstans - check! Utvilad - check! OCH hör och häpna - jag överlevde. Och är bara lite stolt.

Helgen har spenderats i ett litet rött hus långt ut i Upplands skogar och jag inser just i stunder som dessa vem jag är; eller snarare vem jag skulle kunna vara. Konstigt det där med ordet "få"; att man får göra vissa saker, och inte andra. Att man får glädjas, leva, skratta och älska. Men man får ju också i en annan bemärkelse glädje, liv, skratt och kärlek. Som att allt är en gåva, vare sig om det är från sig själv eller någon annan eller något annat. Men valet måste man göra själv; valet att aktivt eftersträva och söka det. Kanske kommer jag bli motbevisad, men just nu förstår jag det så. Som att välja livet i nuet t.ex. och med det få en hel drös med gåvor som jag knappt vet vart jag ska göra av.

Till nästa gång!

H

Ps. Jag tror jag med största sannolikhet har fått sommarjobb! Hurra hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar