22 mars 2010

bright star

Kulturell slapparhelg. Poesi, Keats och folkmusik. Politiska, religiösa och existentiella diskussioner. Larv. Dessutom flytt till helgen. Overkligt känns det, men också alldeles alldeles underbart...

Världens minsta folkmusikorkester tog igår nya tag i tyglarna och den här gången var alla mirakulöst riktigt varma och glada i fingrarna. Speciellt jag kanske (förlåt fröken flöjtist).

när tiden har halkat ur sikte och ett sorgeklätt ansikte
skymtar i det nya fönstret
har krigsbytet redan blivit tingat av högre makter
likt en dödsdömd poet kan inga andra kedjor binda
än den egna bottnen
- allt för att lätta ett fågelhjärta
svulten och förbi kan jag inget annat göra
än att drunkna i din blöta hud, sugas in i ditt vakuum
och låta fingertopparna glida av badkarskanten
rädda mig inte
H

4 kommentarer:

  1. Nu är det snart nedräkning i timmar och inte dagar!
    Fröken flöjtist tar inte illa upp (när det går bra för henne själv).

    SvaraRadera
  2. Visst är filmen fin! Och jättegrattis till er snara flytt. Det låter som om ni har flyt just nu på olika områden. Ditt bildspråk blir allt djärvare...

    SvaraRadera
  3. Hej kusin! Bra födelsedag förstår jag?! Och nu har du flyttat eller? Va skönt för dig... Du får berätta mer om din pojkvän! Tack för fint kort! Idag blir Johannes 3 månader och imorgon är det dags för första vaccinationen. Han är så fin, ska bli så kul när du får träffa honom. Vad gör du i sommar? Antagligen blir det nån slags namnfest här den 19 juni och då är du såklart välkommen eller när som helst! Jag mår bra, längtar efter sommar nu. Blir avundsjuk oxå när jag läser Saras blogg, hade oxå velat följa med... ha det så bra vännen så hörs vi! Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Ja här uppdateras bloggen flitigt ser jag...nästan lika flitigt som jag kommenterar den...

    /mumien

    SvaraRadera