14 april 2010

avlatsbrev

Tack till er som påminnt mig om min tragiskt sparsamma uppdatering här; jag skäms synnerligen och ber om ursäkt!

Okej, så vad skriver man när det finns 3 veckor att täcka utan att det blir en mild livsskildring? Vi kan ju börja med att jag har flyttat (hallelujah!). Vägg i vägg ligger världens vimsigaste prinsessa som minsann borstar tänderna två gånger på raken - nu måste jag lära mig morsekod bara så vi kan prata dygnet runt (som om vi inte redan gör det). På andra sidan hallen bor våra mysspanjorer som har kommit på att man kan bada genom att hälla en kastrull med varmvatten över sig när duschen inte fungerar.

Jag har också varit i Sverige och firat påsk med kanins alla släktingar och vänner (över 49år), haft årets andra dunderförkylning och läst böcker i solskenet på skrivarstugans trapp. Tog även en liten tripp till Skövde för att insupa min framtida kollegas värme och satir.
En morgon steg jag upp 04.15 för att sätta mig på ett flyg till Irland där min kära medkumpan inväntade mig med blomma i kavajknapphålet och universums bredaste leende. Sen spenderades ett par dagar mest på bussar men också tillsammans med hans syster och havet. OCH SOLEN.

Så, det får väl räcka för den här gången?
H

4 kommentarer:

  1. Den basta stunden pa veckan var musli mitt i natten med ett Hannah-troll som inte kunde sluta skratta och tappade sitt eget ben.

    Jag borstar bara tanderna tva ganger nar du pratar med mig samtidigt sa jag glommer vilka jag borstat!

    Nu ska vi ga pa lektion med mr man himself. Kom till biblioteket sen sa kan du fa krama en kastrullduschad bibliotekarie!

    SvaraRadera
  2. ...framtida kollega...?
    Vem månne detta vara -och i Skövde?

    SvaraRadera
  3. Tack för den roliga uppdateringen! Tänk att det finns så många vinklingar på allt... Varför funkar inte duschen,förresten? Annars ser lägenheten toppen ut.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åh vilket fint hem du ser ut att ha fått :) äntligen eller!? Hur mås det? Söt kille du har!! Jag och Johannes mår bra, än så länge sitter vi liksom ihop så mår han bra så mår jag bra å vice versa ;) men snart kommer han att inse att han är en egen person, usch, det måste vara jobbigt att upptäcka det, eller...? han är nu 3 1/2 månad gammal, ca 64 cm lång, söt som socker, glad. Han skrattar så gott när oskar pratar låtsas ryska med honom. Hi hi. Jag har massa projekt i huvudet ang huset och trädgården men vi får väl se vad som blir och inte! Ha det gott! Kram kram

    SvaraRadera