4 oktober 2010

i ett tredje andetag

Tokflyttandet ar over. Jag fick forsta duschen aven om jag maste erkanna att Therese stadade vackert. Och vi har ett koksbord dar all the action is, dar hela familjen kan vara samlad i varme och gladje. MaiMai, Sushi, Tamagotchi, Lilo och sa jag. Ikvall blir det nog alldeles sarskilt fint nar vi sitter dar med en flaska glogg och gaeliska radion pa. Inte for att vi forstar vad de sager, men for att det later lite som svenska om man inte lyssnar for noga.

Jag vill lara mig att andas, jag vill lara mig att kanna frid, jag vill lara mig att kampa. Men mest av allt vill jag lara mig att vara jag.


H

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du kämpar på tappert och lär känna dig själv mer och mer - i och för sig ett arbete som nog tar ett liv eller två, men ändå!

    Vore roligt att snart få se ert mysiga nya ställe! Men nu får du ju komma hem och försöka mysa lite här! Vi kan ju träna lite andning också...

    SvaraRadera