18 oktober 2010

ta gra agum dhuit

Vackra dagar. Vackra toner. Vackra beslut. Vackra träd. Upp-och-nervända träd. (Elisabeth Hermodsson - Där världen blir till...)

I spegelbilden syns vi båda och jag lär mig varje morgon hur livet bara är värt att levas om jag är påverkansbar och känslig. Jag hoppas att jag kommer fortsätta lära mig länge till.

Förresten, gå på bio kära vänner och se OCEANS. Ja, det är ännu en naturfilm med storslagna bilder och föreställningsomöjliga scener - men jag tror inte vi kan få för mycket. Fler borde se den; alla borde se den. Den är inte byggd på högmod eller tillrättavisande men vågar du att inte blunda kan du få se en glimt av verkligheten.

H

1 kommentar:

  1. Flyg over Oceans nu
    hit, hem till...din fru.

    Ja huga vilken poet jag ar. Jag tar rappen istallet: Kom heeeeem, vi borjar OM igeen!

    SvaraRadera