26 oktober 2010

Myten om framsteget

Såhär en tisdagseftermiddag sitter jag på stadsbiblioteket här i Perth och skriver på min uppsats om kunskaps- och vetenskapssyn. För att motivera mig lite har jag druckit en STOR cappucino och ätit annat smått och gott...har jobbat två dagar på raken så jag tänkte "unne o götte mig litte" (som Tabita skulle sagt). Tydligen hade det varit några svenskar inne och fikat på jobbet för ett par veckor sedan och lämnat hela 3 kronor i dricks (!). Och de pengarna fick jag. Jag hade inte hjärta att säga till min chef hur lite det egentligen var när hon nu var så glad över att nån kunde ha nytta av pengarna. Otroligt vad generösa vi svenskar är. Nästan lika generösa som "the Basque people" ( = José & Amaia) som ständigt upprepar detta så fort de bjuder på något.

På torsdag spelar vi på festival i Pitlochry och på fredag ska vi åka till Manchester och gå på Yann Tiersen konsert http://www.youtube.com/watch?v=duGbgrv9LRE & http://www.youtube.com/watch?v=awtWSj_qTkE&feature=related.

Och så är min Liam hemma igen vilket känns helt otroligt skönt. Så jag slipper sova med lampan tänd för att skrämma bort alla monster, menar jag...

H

4 kommentarer:

  1. Vänta bara tills Eric och jag kommer och lämnar dricks på ditt café - eller i alla fall Eric, som kommer snart! Då blir det andra bullar!

    Kul bild på den studerande dottern!

    Kramar i massor härifrån

    SvaraRadera
  2. Älskar ditt Tabita-citat! Tror att vi alla skulle ha nytta av att vara lite mer som Tabita...
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Klart vi ska baka morotskaka (ja, det har ar en svarskommentar pa din kommentar i min blogg and has nothing to do really med ditt blogginlagg har)! Lordag em, nanstans mellan ankomst och the big movie night? MUMS.

    SvaraRadera
  4. Har läst din uppsats nu och gillar den! Många tankar där som man kan återkomma till och mycket påminner om min (och Bede Griffiths)favoritteman!

    Hoppas ni har en bra tur idag, att musiken är fin och att helgen blir bra. Många kramar härifrån... fast nu sticker jag söderut! Det ska bli så skönt!!

    SvaraRadera