9 december 2010

pocket tissues

Har sitter jag pa collegebiblioteket utan svenska bokstaver och gramer mig over morgondagens spelning da terminens brakforkylning visst har bestamt sig for att bryta ut JUST NU! Attans ocksa! Jamrans elande! Jarnspikar! Sen kan jag inga fler snalla dumma ord.

Imorgon ar det en vecka kvar tills flyget forhoppningsvis lyfter och tar oss osterut och hemat, men vadret har ju varit en riktig pina dessa 2 senaste veckor sa lite orolig ar jag allt. Men idag borjade det toa (alltsa smalta och ingen annat!) efter ett par dagar med mer an -10 grader. Det kanske inte later sa kallt for er kara nordbor, men for oss med englasade fonster och vinterkladerna pa annan ort har det varit rejalt kyligt. Haromnatten da det var -20 var fonsterrutan helt tackt av is - PA INSIDAN. Det otroliga var att det inte smalte heller forran framat lunchtid dagen efter. Bildbeviset befinner sig pa kameran hemma, lagger upp den nasta gang. Burr, bara tanken pa att behova ga ut och ga i 40 minuter for att komma hem och in i varmen far mig att vilja flytta pa alla bocker om vaxter har pa bokhyllan bredvid och gora mig ett litet krypin dar jag kan ga i ide tills bibliotikarien kommer och sager till. (Tur for mig att jag kanner dem allihopa...)







Nej, nu ska jag bege mig hemat och baka lussebullar. Wish me luck!

H

3 kommentarer:

  1. Bara du maler sönder all saffran så ska det nog gå bra...men det är ju enklare sagt än gjort. ;) Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. ÄR det nu man inte ska komma med följande devis?
    - Det finns inga kalla väder, bara dåliga underställ.

    SvaraRadera
  3. Här snöar det för fullt igen. Mycket vackert men också mycket skottning och lite trafikproblem. Hoppas advents-/lussefikat blir lyckat. Jag saknar dig härhemma!

    SvaraRadera