15 januari 2012

50/50 clown

Det är söndag kväll. Det bitterljuva vemodet kommer så smått ikapp.
2 minusgrader känns så mycket kallare än man tror, speciellt om man befinner sig långfärdsskridskoåkandes (wow, 25 bokstäver!) på en sjö. Plockade fram fiolen i afton, den var stämd i en tonart jag inte visste existerade. (Inte för att det säger mycket, jag tror ju knappt på tonarter...haha.) Sista tentan i min första kurs här i Uppsala avklarades igår och nu är jag så ledig att jag inte vet vad jag ska ta mig för. Förslag?

Jag har fått för mig att jag vill det jag inte vill och att jag inte vill det jag egentligen vill.
Hormoner all over the place.

H

3 kommentarer:

  1. Scordatura kallas det när fiolen är okonventionellt/muppigt stämd. Om du behöver något att ta dig för kan du få noter på en episk [!] ciaconne för omstämd fiol. Om jag är snäll är det möjligt att jag eventuellt berättar hur de ska läsas, de är också lite... ja, speciella kan vi kalla det.

    SvaraRadera
  2. Tack för en riktigt trevlig lördagskväll, hoppas att ni hade det trevligt på V-Dala!
    Vi får försöka klämma in en vin/*skriv lämplig dryck här*-kväll hemma hos mig :)
    Saknar teologen så in i...!

    SvaraRadera
  3. Det är bara bra, hade första dagen på Blåsen idag. Det kändes lite skumt att gå igenom hela "ingen pratar med varandra utan sitter utspridda och vågar inte titta på varandra"-grejen som är i början av terminen!
    Det gick bara bra i söndags, riktigt trevligt faktiskt :-)

    SvaraRadera