7 januari 2012

you already know

SÅ...dags alltså för den berömda listan. 2011 - The Evaluation.

ÅRETS
fest:
alla där jag och Therese har ÄGT dansgolvet (skrämt bort alla vekare själar?)
spelning:
The Last Round-Up + Justin Timberlake
bästa: att flytta hem
sämsta: att flytta från Skottland
ära: att få bli gudmor
låt: Perth med Bon Iver. Allt i ett liksom!
danslåt:
Lights Out, Words Gone - Bombay Bicycle Club
resa:
födelesdagspresenten från min lilla brokiga familj till Malaigs kritvita stränder, nordvästra Skottland
kusinbarn: det ligger lika mellan Simon och Ben
bebisar: 4 (dock ingen av mig)
träningspass: magdans med Neeeena and Veeeena. Eller ska jag säga Fniss och Asgarv?
klädesplagg: svarta levi's jeans
90-åring: mormor
svåraste: att börja plugga PÅ RIKTIGT. Tillslut roligt och givande. Jag kanske inte är så dum ändå...
jobb: att sälja jordgubbar i bl.a. den fantastiska metropolen Forshaga för Ängebäck. Det finns bildbevis.
bok: Into the Forest av Jean Hegland. Hårresande bra.
citat: "Det ligger en dvärg i rosa cowboyhatt därborta?" - jag själv
citat #2: "Jag blev inte pigg, jag blev obehaglig." - Therese
citat #3: "Hannah kan klämma ihjäl en anakonda mellan låren!" - Therese, igen
citat #4: "Everybody wanna fuck!" - Amaia säger "Everybody wants a fork" med italiensk brytning

nostalgitripp: jag säger bara all tid med Erik Karlsson
mest oväntade: att jag började springa OCH tyckte om det!
kärleksballad: After the Storm - Mumford & Sons
hjärtknip: A Warning Sign + Swallowed in the Sea - Coldplay

film: Drive kanske? Eller Festival? (Fast den vinner ju ALLA år, eller hur Linn?!)
sjystaste deal: att få bo i min dubbelgångares studentrum
löfte:
att jag ska fortsätta hålla mig i form
hårfärg:
det har faktiskt varit rätt lugnt på den fronten, mestadels ljusbrunt/blont + lite mörkbrunt
chock:
att jag höll förra årets löfte (!)
avståndstagande:
do I really have to spell it out? Facebook förstås
smeknamn:
Gubbe (med vissa variationer...), mamma, proto-Hannah (fastän varenda vettiga människa förstår att jag borde vara deutero?!)
syssling:
Julia förstås! Ovärderlig
besök:
systrarna Nilsson i våras, Linns invigning av madrassen och Ben förstås

Säg till om något saknas hörrni!

H

1 kommentar:

  1. I already know (särskilt jeansen, hot damn). Tycker du ska lägga till VAR Amaia sa det (fast var sa hon det inte?). Och the little person...vi ska toppa den kvällen nån gång, men jag har inte listat ut hur. Vara på samma plats vore en bra början!!!! Årets besök SKA BLI MITT!!! Och årets resa SKA BLI VÅR. Fyi. :-P

    SvaraRadera