17 oktober 2009

"at the edge of my mind"

De senaste dagarna har spenderats i Bathgate (="badgrind" Linn) hos annu en kusin med familj. Min rumskamrat har varit 7-ariga Luke som med sina robot-moves har rovat bort mitt hjarta. Imorse lurade de ut mig pa en cykelutflykt till Blackburn (="svartbrand") dar tydligen Susan Boyle kommer ifran och fortfarande bor. Woop. Motion ar atminstone bra har jag hort. Veckans kommentar far bli fran en 10-arig kille som bestamt var saker pa att jag var 15 ar. Som mest. Darav mitt nya smeknamn: babyface (=bebisansikte)

Snart aker jag tillbaka till Perth och om allt gar som det ska (=som jag har bestamt) far vi lagenheten till veckan och kan leva happily ever after (=lyckliga i alla vara dagar). Atminstone till och med nasta lordag.

Glom inte bort mig tappra fans; jag ar fortfarande har. Eller dar. Hmm, vart ar jag egentligen..?

Med dessa existentiella fragetecken lamnar jag er for den har gangen. Pa aterseende!

H

Ps. TV:n var hednisk och kunde inte uppskatta vara kristna traditioner sa den blev utslangd. Hoppas det ar svar nog pa din fraga Linn.

2 kommentarer:

  1. Var på film igår och fick av huvudpersonen i den (Julie&Julia)veta att ens mammas kommentarer inte räknas i bloggen, men jag skriver i a f! En "feel good" film jag kan delvis rekommendera. Den unga tjejen var mycket lik dig - åtminstone till utseendet, Hannah!
    Lycka till med "du vet vad".

    SvaraRadera
  2. Det duger självklart som svar på min fråga! En hednisk tv kan man ju inte låta stå kvar och förorena hemmet...
    Tycker däremot att ni har lite konstiga namn där borta, "Badgrind" och "Svartbrand". Går det ens att översätta på svenska?

    SvaraRadera