2 november 2010

I'm losing my favourite game

En vecka senare och tisdagar visar sig vara den absolut bästa dagen för att gå till biblioteket och plugga. Inte bara för att jag är ledig från jobbet för första gången sen förra onsdagen (även om chefen ville ha in mig) men också för att jag är ensam hemma, och det är ju så ansträngande att behöva gå runt och vara ängslig och spökrädd mitt på ljusa dagen bara för att huset knarrar lite och jag har dödens fantasi som medhjälpare. Alltså - framtidens tisdagar kommer att spenderas på biblioteket.

Annars är hembiljetten bokad - 17 december. Och i söndags var det halloweenfest (attans att jag glömde kameran hemma med bildbeviset). Liam var twoface, Therese gick runt med handklovar (veckans raggningstips), José hade toalettpapper runt huvudet, i öronen och i näsan (jag förstår fortfarande inte varför) och jag var Audrey Hepburn. Hiskeligt svårt var det att få på sig lösögonfransarna, men när de väl satt på plats blev det ändå ganska bra! Inte för att jag är i närheten så vacker eller spinkig, men att få känna sig som en riktig dam för en gångs skull var ändå mycket uppfriskande. Men ingen visste ju vem det var - underutbildade ungdomar säger jag bara! Hösten gör sig alltmer påtaglig och även om det fortfarande blåser ljumma vindar börjar det kännas alltmer som om vintern obönhörligen kommer komma i år igen. Jag både längtar och oroar mig; mest för att jag är en kluven typ helt enkelt. Jag blir aldrig nöjd, aldrig färdig, aldrig säker, aldrig övertygad, aldrig lugn. Alltid orolig, alltid rädd, alltid tveksam, alltid fundersam. Om jag ska fortsätta att referera till Mia Skäringer och hennes alster måste jag ta upp frågan om över- och underkänslighet. För varför är överkänslighet en sådan svaghet och brist, medan underkänslighet inte är ett aktuellt skällsord, om ens med på listan? Själv är jag överkänslig och stolt, jag erkänner, och har svårt att förstå eller samverka med människor som är gjorda av tegel och pansar. Helt personligt.


Förresten, var Audrey Hepburn någonsin med Clark Gable?!

H

1 kommentar:

  1. Jag är både underkänslig och överkänslig på samma gång. Märkligt..

    (Förresten, kolla din mail Hannis :)

    SvaraRadera