1 maj 2011

sköna maj välkommen

På min mobildisplay står det 1:a maj idag och varenda gång jag tittar efter vad klockan är blir jag lika förvånad. Hur kan det vara maj redan liksom?! Om drygt en månad åker jag hem och det är så härligt och så jobbigt; här kommer alla känslorna på en och samma gång som Per Gessle skulle sagt...Och jag har det så bra, jag känner mig vacker och världen är äntligen min vän igen. I med- och motgång är ett skratt och en eller flera goda vänner som frågar hur man verkligen mår mer värt än alla pengar som omsätts inom sjukvården i USA varenda år. Det kan jag skriva under på!

På en halvö står min adonis rotad

han blickar ut över havet och smeker strandkanten med sin lätt rodnande kind
mina söndertrasade fingrar glider över hans hjässa

- jag vet plötsligt vem jag är
det räcker mer än väl
just nu
H

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på dig och det lilla japanska körsbärsträdet! Den på dig och Gail, som vi sänder en vacker tanke, också... Fin tjej/fina tjejer med andra ord.

    SvaraRadera
  2. Åh Hannah jag längtar så efter att få ha dig närmare! Tänk så mycket lättare det blir när vi båda bor i samma land igen! Längtar redan efter att komma och hälsa på dig i Uppsala :)

    SvaraRadera