7 oktober 2011

spiegel im spiegel

de långsamma tonerna trillar in i mina öron
de lirkar med min hjärnsubstans och slänger mig i golvet
upprepade gånger, och vore kroppen människobygd ginge jag sönder
bar ryggtavla, ett bart barn
i mig finns en latent skogsbrand och i dig tusen dunkar gasolin
bredvid bålet ligger en tänd fackla
-räck mig den är du snäll
så jag kan få detta fullbordat

så att jag kan få leva
...åter antändas till liv

Det är inget fel på att ha förväntningar. Speciellt inte om de är djupt präglade av pessimism. Då är det värsta som kan hända inte så farligt alls, och så kan det ju bara bli bättre.

H

1 kommentar:

  1. Speglar, ja. Det finns det ju flera sorters. Jag tror att ni kommer att få det bra på er resa. Var bara öppen för alla eventualiteter. Kramar från mig.

    SvaraRadera