8 november 2009

kan man inte vara det ena får man vara det andra

Söndag. Till frukost (klockan 14.30) åt jag jordgubbar, hallon, blåbär, vindruvor och mjölk. De senaste dagarna har det varit riktigt kallt här, men antar att det är minst lika kallt i Sverige. (Har t.o.m. hört rykten om snö? (Nordman, Norrland räknas INTE!)




I torsdags var det soul-uppspelning och sedan fyrverkerier och brasa på kvällen i och med Guy Fawkes Night. Många verkade förvånade över att vi inte firade detta i Sverige, men varför i hela världen skulle vi fira ett brittiskt revolutionsförsök?! Nej, tacka vet jag Valborgsmässoafton! Eller egentligen inte, jag skulle nog inte kunna vara mer oengagerad vad gäller traditioner. Samtidigt är vi nog alla mer traditionella än vi tror. Och på tal om tradition kommer jag hem till jul. Då, du mormor, blir det andra bullar!

(N)orm. Håll dig vaken; låt inte (n)ormen ta dig. Slappna av en ynka sekund och (n)ormen väser dig i hälarna. Sluta lyssna och prata om det som erbjuds, inom varje mening finns (n)ormens viskningar. Kamouflerade, redo att bäras på din hud rullar de ihop sig i våra gathörn och väntar på dagen då ingen längre protesterar över en (n)orms närvaro.


Trasiga själar är också de vackraste. (jag förlåter dig)
H

2 kommentarer:

  1. Ny känner jag mig lite sårad, varför räknasinte Norrland? Som nästan består av halva Sverige för övrigt.
    Gällande snö så stal södra Sverige vår snö under ett par dagar, och vi fick inte tillbaka den förrän i fredags. Gällande Fawkes så gick det upp för mig och syster att vi hade glömt bort den 5:e november när vi osökt tänkte på V för Vendetta;
    "remember, remember the fifth of November".
    Detta gjorde oss lite sorgsna.

    /Nordman

    ps. det ryktas om att isolering i Sverige och Storbritannien skiljer sig åt, så ni kan nog ha det kallare än oss pga det. ds

    SvaraRadera
  2. Ber om förlåtelse om det var jag som stod för
    (n)ormens viskningar igår.Det var inte meningen. Och alla har sina liv att leva.

    SvaraRadera