23 november 2009

There's people here but you are gone

Nej nu far jag skammas. Det ar 13 dagar sedan jag skrev nagot har, man jag har verkligen inget spannande att fortalja. Livet rullar pa. Jag har numera blivit ensamstaende da min combo spenderar mer tid pa annan ort, skolan ar lite lagom intressant och for att gora saker annu svarare har jag an en gang blivit hypnotiserad och tappat fattningen av nagot som egentligen inte existerar. Nu kanske ni/du (beroende pa hur manga som har glomt bort min existens) undrar vad for hemskt jag har varit med om...jag sager bara La Nueva Luna. USCH! Linda var har forra veckan; vilken valsignelse i hostmorkret! Manga tokiga stunder blev det, bl.a. med en handduk over Lindas ansikte och sangstund pa lokal pub.

Daremot har www.myspace.com/brighteyes fangat mina orons och min sjals intresse.

Idag har jag sjungit sa mycket att min kake har gett vika. Denna dagen var oundviklig aven om jag hoppades att jag skulle slippa undan. Kanns ju lite lagom lagligt nu nar jag har en spelning pa frammande ort till veckan, men det ar val bara att bita ihop (motsatsen ar nog battre), ta en panodil och krypa till sangs med "The Big Bang Theory" pa datorn och en kopp te. Mmm, det ska jag gora ikvall.

Fran och med den 18:e december kommer jag att turnera Sverige i form av familjemedlem, slakting, van och bekant - da vet ni.

42.
Att få krypa in i dina tankar
svindlande hänga från hjärnbalkarna
följa de elektriska underströmmarna
som resulterar i brinnande ögon och fyrverkerier utan dess like
magneten i oss drar och rycker, självklart inte på beställning
som ett barns önskan och tillit fast i en vuxens så kallade kropp
väcks till liv och medvetande av ännu "ett intet"
tilltal som går förbi folkmassan och rakt in i rötterna
de skälvande, pulserande rötterna som drar sig undan och söker sig uppåt av samma anledning
som du och jag
H

4 kommentarer:

  1. Bright eyes sjunger fint - tänk vad jag lär mig av dig! Hoppas fler av dina vänner hittar hit snart igen...Och Linn håller kanske redan på att packa resväskan? Lycka till på torsdag i Inverness!

    SvaraRadera
  2. Det stämmer faktiskt Elsa Maria! Hur kan du känna mig så bra? Jag har faktiskt redan börjat lägga fram "viktiga saker som jag inte får glömma" inför mitt besök. Och det enda jag kan göra nu är att längta och vänta... Det ska bli väldigt roligt!

    SvaraRadera
  3. Hannah, hoppas allt är bra med dig! ville bara säga hej så "-Hej!" :) detta kanske låter konstigt med tanke på att vi ej setts på ungefär 2år men faktum är att jag saknar dig lite granna då. Vi brukade ju ha så kul, skratta o dricka té. ta hand om dig! /Helena

    SvaraRadera
  4. Hej Hannah!
    Kul att höra från dig. Det blir nog skönt att ta jul-ledigt, va? Så tycker jag. Men än är vi inte där, mycket ska hända innan. I alla fall här, på jobb och hemma! Mycké roligt blir det... Take care!
    kram! Ulla

    SvaraRadera