30 november 2009

my life in the bush of ghosts

Vissa bokstaver ater upp mina hander. Vissa systrar far mig att vilja vara obegransad. Vissa blickar bakom min rygg ger mig gashud, andra ocksa. Vissa dagar ar sjalvmord det enda alternativet. Vissa sekunder gar smartsamt langsamt och lamnar en hel rad av fragetecken kvar. Vissa stunder borde man inte fa vara ensam, andra stunder ar det den enkelaste losningen. Jag behover dig och ingen annan.

Helg i C-nauld. Langesen sist. Gick mest runt och kande mig frusen och seg, men det ar skont att man kan fa vara det hos nagon istallet for att sitta hemma sjalv med en knasig svanslos katt som insisterar pa att sitta i soptunnan 5 ganger om dagen. Igar var jag, tokspanjorerna, galen-jankaren och min norrlandska sjalsfrande pa upptacksfard forst till Stonehaven och en makta vacker utsikt (aven om vi nastan kunde springa i luften pga blasten). Sen provade vi att ata deep fried marsbar = friterad mars (ja, chokladen!) som tydligen ska vara en skotsk specialite. Och tro det eller ej, men det var faktiskt gott aven om det vann "arets onyttigaste sak att stoppa i munnen" tavlingen anno 2009. Sen akte vi till Arbroath for lite pubmat, konsert och sedan slutstation Perth.

Pa torsdag kommer Linn. Och pa lordag ska vi ha svensk julfest.

H

5 kommentarer:

  1. Lite märkligt att läsa på en blogg att jag åker utomlands på torsdag, men så kollade jag i min almenacka och det stämmer faktiskt!!! :) (Och det ska bli så kul att det är värt tre utropstecken!)Vi ses i övermorgon Hannah! (sjukt längesen man sa så)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vill bara önska er, Hannah och Linn, supergoa dar tillsammans!!! Jag saknar i princip aldrig min tonårstid, min ungdomstid då och då, och då är det nog typ såna infall ni kan få. Fast vad vet jag om er...? Bäst tycker jag nog om nu, ändå!
    STOR kram till er, och lycklig resa, Linn. Du behöver inte va pirrig för att komma rätt! Ulla

    SvaraRadera
  3. Hoppas dagen bjudit på några glada överraskningar och att de finska sångerna och julfesterna är trevliga! Nu vill jag och mina kolleger veta om finska julsånger är ungefär samma som våra?!

    Hoppas du och Linn får det bra ihop (missa inte flygbussen!)och att ni får många, långa, intressanta pratstunder!
    Kram till er båda från mig!

    SvaraRadera
  4. Kärlek är blod, minns jag inte...Det var väl ändå inte jag som sov?

    Får ont i tänderna bara jag tänker på den där marsbaren, sinää ja minä?

    SvaraRadera
  5. Ni får ha det så otroligt kul tillsammans!
    Önskar att jag också får se dig snart ;)
    KRAMAR!

    SvaraRadera