3 november 2009

snigeln kommer och tar dig

Idag blev framtiden avgjord. Jag har nämligen äntligen fått en lägenhet vilket betyder att jag kommer att stanna här även i vår. Är så tacksam över de vänner jag har lärt känna under min korta tid här som har ställt upp och hjälpt mig; speciellt med tanke på att jag var en främling. Framförhållning har varit ett ord som inte har existerat i mitt vokabulär de senaste månaderna, men nu måste jag (äntligen) planera lite. Kanske dags att börja skriva listor, eller vad säger du mamma?!

Restless little one
comfortable and warm
let me fall apart
crippled in your arms
Chase me through the dark
ready on your mark
first to reach the stars
wins a broken heart
one that broke apart
shattered from the start

Are you there?
Do you read me?
Are you there?
I don’t feel you anymore

Cages and alarms
keeping us from harm
I will be the guard
hope to rest upon
could I be the one to break a will so strong
pray it wont be long till your will is gone
everything is done
nothing left at all

"Over and Out" - Foo Fighters
H

6 kommentarer:

  1. Härligt vännen! Då har jag nånstans att bo när jag kommer och hälsar på, PERFA. :)
    Saknar dig här hemma. Idag har vi haft fairplay-planering, och då blir det extra påtagligt.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Kul med lägenhet och kul med listor - och du är ju expert! Hoppas du sov gott i natt!

    SvaraRadera
  3. YES!!!!
    Skönt att du kan packa ihop liggunderlaget och tidningspappret från gatan och äntligen få ett hem!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till lyan:) brabra. Ja och som det redan har sagts så har man ju då en sovplats när man kommer, och synar ditt liv?! höhö, lät lite knäppt där.. Ska först bli frisk från den hemska streptokockern som jag har dragit på mig, eller jag den är väl inte så ond längre, men kul är det inte, SEN kommer jag och hälsar på DIG! Eller först ska jag bli frsik till helgen för då blire KIRK serru:)
    HEJ! Kramar

    SvaraRadera
  5. Grattis till att du hittat en lägenhet! :D

    SvaraRadera
  6. Hej simkompis:)
    Vad skönt att det äntligen löst sig med boeendet nu :) Ska du bo själv eller är det tillsammans med den där tjejen på skolan?
    Jag saknar dig Hannah och ser fram emot att kunna komma igång med skype igen när du flyttat in :) När får du tillgång till lägenheten? Kramisar

    SvaraRadera