18 februari 2010

dagens visa

Jaha. Internet installerades i tisdags och fungerade i ungefar 73 minuter innan det la av. Tupiskt som pappa skulle ha sagt. Men har jag klarat mig sahar lange kan jag val klara mig lite till.

I mandags var det dags for favorit i repris, namligen vattenlackage. Denna gang var det i koket och inte lite heller. Men vi hade nog tur egentligen for i lagenheten ovanfor hade taket rasat in. Lite spanning i vardagen sadar. I tisdags bjod jag och Lena PH pa semlor och det verkar som att det gick hem; en viss pojk at 3 (!) stycken pa mindre an en halvtimme! Alla Hjartans Dag spenderades i Montmartre med 4 ratters middag och mycket utsokt sallskap (1 Mth!). Blev informerad av mitt band att vi nasta torsdag ska vara med i den av skolan anordnade tavlingen "Battle of The Bands" nasta torsdag och det kanns ju extra roligt eftersom mor & far har rakat sig hit just da! Pa kvallen blir det sedan fodelsedagskalas i forskott tillsammans med skotska slakten och det ar faktiskt forsta gangen den firas har och tillsammans med dem.

Fick en mycket underhallande flashback haromdagen fran tiden tillsammans med den underbart excentriske P-I Liden. Jag och Markus befinner oss i nagon vra och pratar allvar, Per-Inge rusar in och sager andfatt "Folj med, ni maste se det har!". Oroliga blickar utbyts och tanken att pastorn har forlorat forstandet hinner tankas bade en och tva ganger, men faren foljer snallt efter den patagligt sinnesforvirrade herden och leds ut till Ilandavagen. Sen borjar pastorn springa. Ogonbryn hojs och nervosa fniss klingar i varsolen. "Titta pa hastighetsmataren!" sager pastorn stolt. Faren tittar lydigt pa hastighetsmataren och inser att pastorn sprungit i 12 km/timmen.

H

2 kommentarer:

  1. JA, tänk vad tiderna kan förändras... För ett år sedan var du i Skåre och nu är du i Skottland. Hoppas vi hittar dit också!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Ehm, eftersom mina beräkningar säger att du skrev kommentarerna i min blogg på min dator känner mitt samvete att det nästan är som att jag kommenterat på mig själv. Och det tycker det är rätt läskigt som du vet.

    Säger nåt om de tre låtarna att det är Miraklet jag nynnar på den här morgonen. Starkast refräng om inte annat.:-)

    SvaraRadera