5 februari 2010

Se upp for de roda prickarna

Fredag. Fri dag. Forsoker febrilt att hanga med under musikteori-lektionerna och inser att det maste ga langsamt for att min hjarna inte ska fa not-dyslexi och stanga av.

Har ar det blott, men da kanns det ju inte lika slosaktigt att kura ihop sig inomhus med en kopp te (alt. lemsip), goda filmer och i goda vanners sallskap.

I tisdags spelade jag och Th for forsta gangen i en trumorkester som vi blivit inbjudna att medverka i. Det var haftigt pa tusen satt och ordentligt laskigt ocksa, men vi klarade det och ar nu tva mycket stolta kvinnor. Pricken over i:et maste vara da jag mycket vanligt med bestamt forklarade att jag minsann inte tankte spela nan himla tjej-trumma (no offence Th!) utan ville ha nagot storre. Sa blev det ocksa. Ibland ar det bra att vara tjej.

Behover du eller nagon narstaende underhallas? Ta en titt:

H

2 kommentarer:

  1. Tyckte vi hanterade den orkestern fortraffligt (kanske minus min panik innan dar), vi borjar bli ganska kavata! Eller odragliga?

    SvaraRadera
  2. Det är nog bara nyttigt för tjejer att träna sig på att vara kavat odrägliga, säger jag som kanske skulle behöva gå en intensivkurs!

    Hoppas öronsjukan tål allt trummande också!

    SvaraRadera