1 februari 2010

...

Forsta februari. Forsta var-dagarna. Forsta pa lange. De finaste veckorna en flicka som jag kan onska.

500 Days of Summer maste ALLA se; Th & jag var i chock hela lordagsnatten (och ar det nog fortfarande). Moon ar ocksa rekommenderbar. Sag dessutom Casablanca for forsta gangen for ungefar en vecka sen - jag skams faktiskt over att jag inte har sett den innan. Min kulturhistoriska utbildning ar ett standigt bygge!

Dagen borjades med installd lektion (ja, IGEN!) men sen ett mycket givande bandrep med dragspel, banjo, munspel och fiol. Det kanns sa bra...
For er som ar lite sugna pa att veta vilka latar vi ska gora:
http://www.youtube.com/watch?v=5fTUW4rOFeU
http://www.youtube.com/watch?v=Yzqik8wUqbY
och "I Sleep Alone" med Richard Hawley, som tyvarr inte gar att hitta pa youtube (harmar Carin), sa ni far forestalla er litegrann istallet.

Har haft en riktig stadarhelg. Tvattade min kusins soffor med vinager+vatten i lordags och dammsog lagenheten igar och stadade duschen samtidigt som jag duschade. Sa nu luktar det blomma (och vinager) blandat med sjalvbelatenhet sa det heter duga...vilken bra hemmafru jag kommer bli!

Nej, nu tar jag rappen och med det avslutas dagens blogginlagg.

H

4 kommentarer:

  1. Karln! Musiken! Handlingen!
    Du ska bli min hemmafru.
    Ta rappen du så tar jag chokladen.

    SvaraRadera
  2. Jag kan säga youtube på riktigt nu..
    kram på dig lilla Hanni
    Mammi

    SvaraRadera
  3. Städarhelg innebär väl "stordisk" också då kan jag tänka...

    SvaraRadera
  4. åh, 500 days of summer vill jag också se! och jag skulle också vilja att det luktade blomma i mitt rum, det lät så mysigt;)
    NU precis har jag svarat på ditt mejl, bara så du vet.. bättre sent än aldrig som man så fint brukar säga. KRAM

    SvaraRadera