26 februari 2010

I am the living ghost of what you need

Arets forsta fodelsedagskalas har avfirats/fyrats tillsammans med mor & far, kusiner med familjer och en forevigt narvarande laga. Tartan var nastan lika stor som halva mig och ackligt god, presenterna var fina och ovantade och trots ovader kunde vi tillslut ha det riktigt bra. Sarskilt tack till C och till alla er som skickat halsningar!

Den stora skalvan har kommit over mig annu en gang och trots forsok till omplacering av flote blir det allt storre ringar pa vattnet. Ingenstans att borja, ingenstans att gomma sig. Det ar bara till att rida ut, reda ut och gora ratt. Det svaraste av svara att gora. Forstas. Dessutom har jag inte sa mycket att saga.

Nasta vecka borjar "Alice in Wonderland" ga pa bio i GB sa da blir det forverkligad psykaedlisk barnbok for hela slanten!

Mamma, vart var jag nar du var liten? Hade jag forstatt dig battre om jag sett dig da?
Och pappa, vart tar allt dit morker vagen? Om jag visste, skulle jag kunna hjalpa da?
Pelarna under vart gemensamma tak har borjat smulas sonder i den stora storm som kallas liv.
Hall mina hander en sekund till.
H
I felt
the Lord
begin to
peel off
all my skin
and I felt
the weight within
reveal the bigger
mess that you can't fix
I swear,
I swear
I'll go
we'd meet
into my
home
don't stop,
don't ever go
I swear you'll never know
oh God
you gotta shake it out,
shake it out.
You gotta break it down,
break it out.
- Manchester Orchestra

2 kommentarer:

  1. hej lilla syster! Och grattis! Inte visste jag när du fyller år -för det var väl du, och inte någon av kusinerna eller mor o far? Fast du skulle väl inte tacka för presenter och hälsningar åt dem... Här har det börjat töa. Idag. Men jag har alltid älskat snön, så denna vinter är en av mina favoriter. Jag har även rätt jobb för detta, utelek varje dag! Det har blivit många små snökojor, snöstolar och mölj. I morgon ska jag lyssna och se Mia Skäringer, en favorit. Tror det blir riktigt bra. Och nästa måndag -internationella kvinnodagen!- ska jag lyssna och se Ann-Britt Grûnevall. Henne har jag varit nyfiken på i många år, hon är nog en färgstark person. Och på söndag ska jag gå till Skårekyrkan och lyssna på Per-Inges predikan, nyss hemkommen (Per-Inge, alltså) från Kongo. Stor kram till dig! från Ulla. Familjen hälsar, om de visste att jag sitter här...

    SvaraRadera
  2. Kära lilla vän! Du den bästa av alla...Livet är "messy", men det är ändå livet. Vi får bygga nya pelare. Jag försöker komma ihåg vad Kahlil Gibran skrev: "Your children are not your children. They are the sons and daughters of Life's longing for itself. They come through you but not from you." och för dig önskar jag följande: "Love one another but make not a bond of love: Let it rather be a moving sea between the shores of your souls (..)Sing and dance together and be joyous, but let each one of you be alone, even as the strings of a lute are alone though they quiver with the same music (..) and stand together yet not too near together: for the pillars of the temple stand apart.." Må du kunna ta emot kärleken och vara glad! Stor, varm kram!

    SvaraRadera