16 maj 2010

BMFA

Här sitter jag i vår ena vita soffa och har precis skrivit klart min uppsats om Nina Simone och Martha Wainwright (http://www.youtube.com/watch?v=CkUE_STT1Sk) och insett att jag allt blivit lite inspirerad. I andra soffan sitter min desperate sambo och ropar att jag är söt. Jag har nämligen hörlurar. Ikväll ska vi pröva outfits inför veckans spelningar: 80-tal möter Ace of Base. Fast vänta; är inte det samma sak?

En annan klok tjejja är ju Mia Skäringer; Värmlands alldeles egna lilla kontroversiella prinsessa. Hon måste vara den klokaste oklokaste människa jag någonsin snubblat på - tack för den presenten säger jag bara! Har börjat läsa hennes bok "Dyngkåt och hur helig som helst" för en andra gång och har blivit ett riktigt hardcore
fan tillsammans med Linn & Ulla. Vi kanske borde starta en fanclub flickor?!
"Vi som vill ha Mia Skäringer som statsminister/mamma"



Veckan framför mig är fullfylld av uppträdanden, spelningar men först en massa övning. Ska bli skönt när det är över, och lite sorgligt. Men äntligen har värmen kommit och igårkväll satt vi ute för första gången med en karaff vin och pratade om vad vi aldrig har gjort. Det var inte lika lätt som förr och det var ganska skönt det med. Jag brukade ju alltid vara värst.
H
Ps. Tack för din underbara kommentar Izzy, jag blev mer än glad!!

5 kommentarer:

  1. Jag startar mer än gärna en klubb med dig och Ulla! Vi kanske skulle satsa nu inför valet och få in Mia i regeringen? Det är en riktigt bra idé! :)

    SvaraRadera
  2. Och jag håller tummarna för att rösten ska hålla och du ska kunna ge järnet, speciellt den 21 kanske! Ser fram emot att få krama dig på riktigt snart!

    SvaraRadera
  3. Jag är med!
    Går med i allt för få klubbar nu för tiden. "Grupper" börjar däremot bli många... tex "Diakonia", "Mollgan", "Det heter inte dagis det heter FÖRSKOLA!" osv......

    SvaraRadera
  4. Men halla, jag trodde jag kommenterat pa det har? Och sagt nat spydigt om hur oskyldiga resten av er var dar med vinfragorna. Och nagot om hur jag vill halla kvar dom har dagarna, hall hart och njut jarnet.
    Men nu far jag kanske istallet saga att biblioteket ibland ar the place to be, och ikvall maste vi prova klader om vi inte tankt kora au naturell imorgon.

    SvaraRadera
  5. Hej kusin!
    Vi pratade igår, kul! Du verkar ha det kanon i skottland i alla fall när jag läser din blogg! Snart ses vi också, det ser jag fram emot! Ha det toppen! Pusskram

    SvaraRadera