11 maj 2010

fågel, fisk eller mittemellan?

Efter en morgon spenderad med huvudet begravt i en Nina Simone biografi tänkte jag ge mig själv en liten paus. Inte för att jag egentligen förtjänar den, men de människor som verkligen gör det brukar ju inte inse vikten av att ta en paus då och då ändå.

Så, nu är jag färdig med mitt rättfärdigande och kan istället fokusera på väsentligare saker.

Pappa är i landet och lever rullan, jag har ca 3 veckor kvar i skolan och exakt 4 tills jag kommer hem, har ännu en gång åkt på en mördarförkylning (förmodligen samma som jag har haft av och till de senaste 6 månaderna), krisar och njuter om vartannat, spenderar tid med min internationella familj, spelar MYCKET fiol/bakat tunnbröd och ska imorgon åka till grannstaden Dundee för att få ett National Insurance Number = så jag kan jobba legalt i UK.

Idag är det pancake tuesday så det blir pannkakor på svenskt vis, ikväll ska jag gå på degree konsert och lägga energi på att bli frisk frisk frisk! Några tips förutom mycket c-vitamin och sömn? Provade på den skotska huskuren att dricka varm whisky, citron och honung + paracetamol = obeskrivligt äckligt! Jag kväljde mig igenom halva koppen och sen sa jag bestämt till min kära kusin att jag minsann hellre förblev sjuk än att tömma denna dödens kopp. Hon bara skrattade och sa att jag var klen.
H

om ni ger mig en skog
och pekar ut ett vägskäl,
säg bredvid ett ännu inte omkullfallet träd,
skall jag stå där och tveka under murar av löv
om ni sätter mig på en stig,
säg bredvid en förfallen barndomskoja,
skall jag klättra upp på röset av stenar
och vända ryggen till

om ni då ger mig er dödsdryck,
säg som sista utväg,
och polerar det röda äpplet ännu mer
kan jag ändå inte följa

kom älvor, rår, vittror och näckar
bär mig till stillhetens skrikande sumpmark

2 kommentarer:

  1. Den dikten gillar jag! Fast jag tänker inte analysera varför, just nu. Men våra tankevärldar har väl en och annan ton, som klingar på liknande sätt...

    SvaraRadera
  2. Izabelle i Skåre11 maj 2010 kl. 19:29

    Dagens konversation:
    Clara-Izabelle,jag såg igår kväll att Hannah har en blogg!:D
    Jag-Jag bryr väl mig inte om dina vänner i Norrland..
    Clara-Men inte den Hannah!
    Izabelle-Nehe men jag känner väl ingen Hannah?
    Clara-Jo, det gör du visst! Hannah i Skottland.
    Izabelle-Haaannnnaaaaaah!!:D
    Clara-Jag vet, ett livstecken!

    Haha det är vi skårebor det :P

    Hoppas du har det bra därborta i Skottland, med musiken och allt.
    Vi saknar knäppa Hannah här i Karlstad:)

    Sköt om dig! Många Kramar

    SvaraRadera