20 maj 2010

sick and tired of always being sick and tired

Fast nu är det ju liksom inte kul längre - jag har varit här sedan september och på den 9 månaderna har jag varit sjuk i minst 5. Just nu är det extremhuvudvärk och hosta som plågar; varför ska det alltid vara lagom till alla konserter? Frågan är ju också vad det beror på. Klimatet spelar säkert in OCH den dåliga isolieringen i husen, trasiga fönster, miljöombyten och otrivsel. Men nu mår jag bra och trivs så bra med mitt liv + att det är vår - varför kan jag inte få bli frisk nu då?!

Idag hade vi sista collegespelningen med Greyhound Shaped Ornaments, det gick väl helt ok men det var rätt stressigt innan. Glömda gitarrer, borttappade synthar, nyskrivna låtar - och som grädden på moset hade vår keyboardist glömt bort att vi hade spelning och istället stoppat kroppen full med sprit, piller och annan skit igår och utan att ha vetat varför själv hamnat i Glasgow. Så när vi ringde imorse och undrade var han var undrade han lite chockat varför vi ringde, kom in 2, bokstavligt 2 minuter innan det var dags att gå upp på scenen och visste knappt vad han skulle göra. Jag kan bara undra varför en så otroligt begåvad ung kille, "bara" 18 år, spenderar sitt liv och sina pengar på droger och som gammeltant kan jag bara inte låta bli att tycka att det är ett sånt slöseri. Kanske är jag gammalmodig och följer inte riktigt med i svängarna, men för mig är det så långt borta, ofårståerligt och ogreppbart liksom. Inte ska väl jag säga att jag är lugnast eller oskyldigast i världen, men vissa stunder inser jag vilken trygg och skyddad uppväxt, utan missbruk och utan droger, jag har haft och hur mycket jag verkligen borde uppskatta den.

Det får bli allt för ikväll, jag ska öva lite folkmusik innan jag släpar mig till sängs med min migrän som sängkamrat. Lägger upp lite bilder från båda spelningarna snart.

H

2 kommentarer:

  1. Hej min kära dotter! Önskar dig att den här dagens spelning blir (ännu) bättre och framför allt att du mår bättre och flytet blir större...Håller tummarna för dig och er! Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej du sjukling! Det var allt bra hemskt att du ska vara så mkt sjuk. Illailla. Finns det ingen huskur som tar?!
    Längesen sist...läser ju din blogg men, du får ursäkta mig, lite dålig på att kommentera!..
    Låter inge bra med den drogade keyboardisten, sorgligt! Du får ta ett snack med honom. Du har alltid så kloka och bra saker att dela med dig av. Iallafall till mig, hihi;)
    Nu ska jag nog ta mig en promenad, får passa på för det har tokregnat i flera dar nu och nu är det faktiskt uppehåll. Vägar har nästan spolats bort (inte just här, men typ i kil), det är den nivån. Alltid finns det någon naturkatastrof att skriva/prata om!
    Lycka till med det som händer och KRYA PÅ DIG:) Kramar

    SvaraRadera