26 september 2010

en familjebro

Blev tilldelad Beautiful-blogger award av Malin och på något sätt blir 1+1=7, så jag ska alltså skriva 7 saker om mig själv som ingen vet. Jag tänker ju lite spontant att denna "ingen" kan variera i samband med hemlighetsnivå och att den enda som vet allt är en själv, samtidigt som att det är många som vet utspridda delar. Därför utgår jag från att denna "ingen" är alla som inte är mig själv och väljer därför 7 saker som du säkert redan vet, men som jag låtsas att du inte gör:

1. Varje gång en kärleksrelation tar slut klipper jag av mig håret.
2. Jag har 4 tatueringar.
3. När jag var liten ville jag bli glasblåsare.
4. Min framtid har blivit förutspådd minst 2 gånger.
5. Jag är inte allergisk mot hasselnötter trots alla år av mammas oro.
6. Jag har PCO, en hormonsjukdom som gör att min kropp har mer testosteron än vad den borde. Detta visar sig på olika sätt; t.ex. skulle jag kunna ha lika mycket hår på benen som en man om jag valde att spara ut. Det betyder också att min muskelmassa är som en mans och därför om jag skulle bli elitidrottare skulle jag ha ett stort försprång jämtemot de andra kvinnorna.
7. Jag skulle aldrig bli elitidrottare.

Sen ska man tydligen utmana andra bloggers, så jag skjuter hjärtligt ner min medkumpan Thäräse att ens försöka komma i närheten av en så utomordenligt fullbordad hemlighetslista som min. Lycka till!

Jag tänker inte skriva om något seriöst idag, det får sparas till en något lättsammare dag...

H

2 kommentarer:

  1. Så lite tunga dagar behöver lättsamma inlägg?
    Jag för min del känner en viss lätthet i hur den här veckan börjat, vilket känns helt underbart!

    Som din mamma måste jag även tillstå att jag redan kände till det mesta - och det känns ju bra! Fast att din framtid blivit förutspådd mer än en gång visste jag inte (tänker då på Helges horoskop). Vad sas den andra gången, undrar jag då nyfiket?

    Vi ses snart, käraste dotter!

    SvaraRadera
  2. "skjuter ner", inte ens med en svengelsk tolkning kan jag fa det att lata varken vettigt eller sarskilt snallt, men jag tolkar det som nat slags mindervardskomplex gentemot mig da och da....tycker jag ju lite synd om dig eftersom jag inte ens forstar hoglasning, och kanner du dig hotad av nagon som inte forstar hoglasning sa lovar jag att forsoka gora en mycket mindre utomordentligt fullbordad lista.

    SvaraRadera