25 november 2010

fabrikör'n vill inte betala



Här tänkte jag börja mitt inlägg med att skriva att jag sitter på biblioteket igen, men så insåg jag att det är på det sättet som jag påbörjar varenda blogginlägg och mejl med så vi tar om den helt enkelt!

"Godkväll kära lyssnare och välkomna till Tankehörnan. Ikväll ska vi fokusera på vädret, svenskhet och så ska vi prata med Hannah Lindqvist, en ung kvinna sittandes på ett schletet bibliotek någonstans i det halvt mystiska, halvt vardagliga Skottland. Så spänn fast er ordentligt för nu kör vi. Full fart!"

Nej, nej, hela detta inlägg ska inte slarvas bort - jag lovar! Jag respekterar och beundrar ert läsarintresse till 100 % och ska därför sluta larva mig nu.

Igår var jag på IKEA och åt köttbullar och köpte lakan. Ursnygga (läs urgröna)! När jag satt där med diverse släktingar och vänner började jag helt plötsligt fundera hur många kötbullar man får på IKEA i Sverige? Linn? Någon? Här var nämligen en liten portion hela 10 kötbullar, mellan 15 och stor 20. Inte har jag väl någonsin tagit 10 mamma scan köttbullar i skolmatsalen eller ur frysen? De är ju enorma! Är det kanske efterfrågan på större portioner här i Skottland där fetman sprider sig som, ja fetma, eller är alla IKEA + size? Ja, sånt kan man alltså fundera på...om man vill.

Snart är jag hemma.
H

Ps. Ja, vi har matchande mössor...vi är ett sånt där coolt och trendigt par, ni vet.
Pps. Lyssna på Glesbygd'n - det gör jag!
Pps. Jag glömde ju nämna vädret! Idag snöade det, fast den landade inte. Däremot hör jag att vissa redan har börjat skotta för fulla muggar...glöm inte glöggen!

2 kommentarer:

  1. Köttbullemenyn ser precis likadan ut i Sverige! Så allt är i sin ordning! ;)
    Lakanen var perfekt färgade. Mycket färgämnen att gosa in sig i... Det kanske förresten är därför som jag fått för mig att jag sover bättre i färgade lakan, man blir helt däckad av alla färgämnen. Oups...

    SvaraRadera
  2. Idag har jag legat kvar bland mina lakan ovanligt länge...fast inte i lika gröna som dina... Nu väntar rättningshögarna för min del medan din pappa är ute och köper glögg (mm).

    Visst var hon fin, little grandmother!

    PS Gillar Linns synpunkter om färgämnena... får nog köpa några färggranna för att sova bättre!

    SvaraRadera