1 januari 2010

2009


Det är hög tid för en liten lista här tycker jag, och gärna en som någorlunda kan sammanfatta det gångna året. Om du av någon anledning inte kommer med på listan ska du inte bli ledsen; du får helt enkelt se till att göra ett större intryck på mig i år! (ni stackare som inte förstår ironi kan få dispens)

ÅRETS:
-fråga: Det måste ju ändå bli "Do you have sunshine in Swedeland?", fast första dagen på college blev jag faktiskt tillfrågad om det var i Sverige som alla sprang omkring nakna. "Inte de jag känner" sa jag.
-spelning: open-mic kvällarna på Greyfriars tilldelas detta prestigefyllda pris för den innerlighet den fyller sina musiker, och även mig, med.
-hårfärg: (er) haha! Lila, rött, brunt, blondt, RÖTT, svart
-tältning: Taizé alla gånger! Kommer aldrig glömma när jag vaknade mitt i natten av att jag grät i sömnen för att jag frös så mycket...
-flitigaste kommenterare: mamma. Men det gör inget.
-toffel: Gabriel
-mest oväntade: hemlösheten var ju inte direkt förväntad
-öl: guiness
-största förändring: Gails död som med tiden resluterade till en flytt till Skottland
-dans: den s.k. "discodans" som eleverna på Ilandaskolan fick lära sig på gympan. Den har visat sig vara användbar i alla olika möjliga sammanhang
-konsert: BOB!
-motionsmotiverare: min simkompis Molly
-resa: förutom Skottland 4 gånger så får det bli Taizé faktiskt
-fest: avtackningsfesten i Skåre
-smeknamn: Sweedie, Hannie
-mest oväntade bloggkommenterare: på delad förstaplats har vi Ulla och Cheryl. Grattis!
-plagg: t-shirten med mina kära föredetta kollegor på stort tryck på bröstet
-lillasyster: Unni
-överraskning: när mina vänner satte på mig ögonbindel och ballonghatt, gjorde allt i sin makt för att förvirra mig och sedan tog mig till Mc Donald's - på min födelsedag dessutom! Värst av allt var nog att Marcus lyckades grundlura mig...jag är fortfarande sårad
-citat: alla roliga jag redan har skrivit upp på bloggen under hösten, men min personliga favorit är ändå "Hur länge lever en mumie?"
-sjukling: Linda
-eldsvåderelaterade upplevelse: när Markus skulle tända kaminen i tältet på scoutlägret och brände bort halva skägget, ögonbrynen och ytterligare ansiktsbehåring. Pang sa det bara
-egenhändigt gjorda ord: smiffigt (fusion av "smidigt" och "fiffigt")
-tal: när Marcus höll tal till mig på avtackningsfesten. Jag minns inte vad han sa, mer än att han aldrig brukade hålla tal. Det var fint tyckte jag.
-insikt: ett liv utan tv och internet är ett gottgörande liv
-mest fulländade människa: Therese
-kusin: Caroline
-förälskelse: den trodde ni inte va?! Jag säger bara en viss fransman...eller "un certain francois" som fransmännen själva skulle ha sagt
-chef: Linn
-mening: "Snigeln kommer och tar dig"
-mening: allt har inte en mening
-avståndstagande: plastgranar!
-uppfinningsrikedom: när vi på julaftons morgon lyssnar på julmusik i dvd:n och det blåa skenet från tv:n förstör stämningen något. Då letar mamma upp en tidning, närmare bestämt "baptistnytt" som ingen av oss vet hur den hamnade i vårt hus, och tejpar på den över över skärmen. Inte för att det hjälpte särskilt mycket, men uppfinningsrikt var det allt! Smiffigt t.o.m.
-tandborstare: Jag, tydligen

Kommer ni på något jag har glömt, säg till! Nu ska jag återhämta resten av nattens vila och på söndag bär det av tillbaka till Skotteland. Riktigt glad är jag över att så många vill komma och hälsa på mig i vår - jag längtar redan!
H

2 kommentarer:

  1. Vilken årskrönika! Den var inte dålig du! Gillar kategorin "mest oväntade bloggkommenterare" och tar tillfället i akt att gratulera Ulla till utnämningen, den är du värd! (även Cheryl ska ha ett grattis till den ovärderliga platsen)

    Tycker också att kategorin "Ovanligaste sättet att vakna på" skulle varit med. I så fall lär väl svaret bli, när det regnar in genom taket... och man märker att kudden är helt blöt...

    SvaraRadera
  2. jag kan bara säga: "jag har ännu inte hämtat mig från chocken". Jag vill tacka min mamma, min familj och mina kusiner, som har hjälpt mig hela vägen ända fram. Hello Cheryl, Iguess you´re from Scottland. I`ve bin there once...
    kram!

    SvaraRadera