11 januari 2010

the GSO-train

Greyhound Shaped Ornaments ar annu inte overvunna!

For alla som inte vet vilka det ar eller vad det skulle betyda sa behover ni inte skammas; jag har namligen inte berattat det for er. Det ar mitt band sen innan jul som nu ocksa kommer att fortsatta spela tillsammans under atminstone varens forsta manader. Gissa vilken genre vi ska spela ocksa - JO country!! Den du Unni! Jag skulle inte kunna vara lyckligare - mojligtvis om min flatmate kunde tanka sig att stada sjalvmant ibland forstas...men det har redan visat sig efter en dryg vecka att beslutet att ta med min fiol hit var mycket klokt. I lordags kvall hade vi namligen folkmusikrep, s.k. "trad jam", och da kom den val till anvandning. Lite ringrostig ar jag allt, men det ska det bli andring pa...Pa fredag ska ett annat skolband jag ar med i ha en spelning utanfor skolan, men vi vet varken vad eller nar vi ska spela och annu mindre nar vi ska ova. Planerande manniskor finns mycket uppenbart inte med pa kartan. Suck. Mitt kontrollbehov ar for stort for mitt eget valbefinnande. Men jag ovar, ok?

Snon har antligen borjat smalta och imorse nar jag och det dova fruntimret till van gick upp till college var det sa att man nastan hade lite for mycket klader pa sig. Har det kanske vant? Hur gar det i kara gamla Norden?

I ar hander det, som en mycket klok ung kvinna sa for inte alls sa lange sen. Jag har nu gjort det till min livsuppgift att forsoka forsta vad det egentligen betyder, men det har visat sig vara inte sa latt. Men jag far kanslan av att det ar en nodvandig livsfilosofi in times like these. Om inte annat sa paminner sjalva tanken mig om henne, och det ar minsann inte fy skam!

ORVAR
H

4 kommentarer:

  1. Här smälter minsann inte snön... Det är fortfarande cirka -10 grader och gnistrande vit snö. Kul att fiolen kommer till användning! Country,huh. Knappast självvalt väl? Ha det gott därborta och njut av dagarna som kommer och går, hälsar din filosofiska mamma.

    SvaraRadera
  2. OH! Lätt den bästa musikgenren! C som i country! :)

    Det som är lite extra kul är att linn inte fatta varför du skrev så och frågade mig just "varför har ni pratat om country?" haha! ^^

    SvaraRadera
  3. hejhopp! igår trodde jag jag såg dig på stan. en person var väldigt lik dig bakifrån, kläder, stil... (hon gick och bar på en friskisväska oxå, det skulle väl kunna vart du?!)
    man blir frusen i detta väder men just nu är jag väldigt varm inom mig för jenne, daniel och godingen jonathan har äntligen kommit hem till sverige. Vi som trodde att jonathans lockiga hår äntligen hade dykt upp, som vi väntat på haha, för där i nica hade han lockigt minsann; men så fort de kom till sthlm plattade håret till sig, så nu är det bara lite lockigt vid öronen typ:) hehe, lite kul tycker jag.
    du verkar må fint, toppen:)
    Nu ska jag kika på flygresor som tar mig till dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kära Hannah och "en mycket klok ung kvinna". Ni får nog hejda er, "i år händer det" kanske inte dyker upp förrän 101231, kl 23.59. Tålamod alltså. Det tränar jag varje gång jag sätter mig vid datorn, för den är sååå dryg! Men, det är klart, "i år händer det" kan ju också redan ha hänt eller händer när som helst, så "var beredd" är nod det enda vettiga...
    kram!

    SvaraRadera