8 januari 2010

En van vid namn fredag

Jaha, sa sitter jag alltsa har pa skolbiblioteket igen. Det ar en underbart vacker och klar dag; riktigt kallt ar det ocksa. Inatt sov jag med mossa pa mig igen, husen ar inte riktigt bygda for detta vader. T.o.m. skolan har varit stangd i ett par dagar pga snon. Trams tycker manga med mig, men nu ar det som det ar.

En obestamd dag ska allt vara annorlunda,
en forutbestamd stund ska allt bli som vanligt.
En skadad luftballong ska en dag lyfta framfor ogonen pa mitt folk
och visa sig vara det som de inte har vantat pa.
Forlat, jag har verkligen inget vettigt att saga. Jag aterkommer.


H

4 kommentarer:

  1. Frågan är om det är mossa eller mössa du har på dig under natten?! Hur kallt är det inomhus? Bilar med sommardäck har nog svårt att ta sig fram i det här vädret, säger jag, som upplevt samma sak i södra England alldeles nyss...men lite halvtramsigt är det kanske att stänga skolorna...Jag försöker härmed leva upp till mitt epitet som den som är flitigast på din blogg!

    SvaraRadera
  2. Föreslår användande av yllebaserade sockar för att förhindra förfrysningar (vilket jag hört kan hända även coola norrlänningar i det där landet, givetvis inte mig men jag är ju inte där).
    Ta det kallt och gott nytt år (såhär en dryg vecka efter, det tar lite tid att komma i fas med verkligheten för denna isbjörn)
    Mata ne!
    Nordman

    SvaraRadera
  3. en blindis, en dövis och en stummis. fast hon som är döv visar inte så bra att hon är det för hon bara skrattar...

    SvaraRadera
  4. Konstigt att se vår hallmatta på nätet. Det låg några kändisar på den också. Om jag blundar kan jag höra er fnittra :)

    SvaraRadera