25 januari 2010

skinny love

Jag har alltid sett Glasgow som ett alldeles for stort, bullrigt och smutsigt stalle - typisk storstad liksom. Men ar man dar med ratt manniskor som kan kan leda en bort fran huvudgatorna till stigarna i tradgardarna blir upplevelsen riktigt trevlig faktiskt...


Museum. Repbulic of Strings (http://www.myspace.com/dexter39sscratchings). West End. Uisce beatha. Buss. Tunnelbana. Overallt.

Och ikvall blir det haggis (!) och allt vad man nu ater pa Burns Night.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Burns_supper)

The Parting Kiss
Humid seal of soft affections,
Tenderest pledge of future bliss,
Dearest tie of young connections,
Love's first snowdrop, virgin kiss!
Speaking silence, dumb confession,
Passion's birth, and infant's play,
Dove-like fondness, chaste concession,
Glowing dawn of future day!
Sorrowing joy, Adieu's last action,
(Lingering lips must now disjoin),
What words can ever speak affection
So thrilling and sincere as thine!
/Robert Burns
H

2 kommentarer:

  1. Haggis, he' jähr gott he'.
    Jag vill minnas att Glasgow var en rätt ren stad när jag var där i början av detta millenium, det kändes som att de försökte tvätta bort smutsstämpeln med vansinigt höga böter vid nedskräpning.
    Swim calm
    /Nordman

    SvaraRadera
  2. Lingering lips must now disjoin...fint! Men dina kunde gärna förblivit förseglade valda stunder idag. Gissa vilken ap-låt jag har på hjärnan nu?
    Du är i och för sig värd plågan. Men nästa gång tar jag rappen.

    SvaraRadera