3 september 2009

bortom tid

uppmärksamheten rubbar mig
istället för den sedvanliga värmen i hjärtats vrå för bekräftelse
känner jag mig stött ur min bana
inte ens om du skulle stå utanför min dörr och be om min kärlek
skulle jag släppa in den
kanske för att jag är på väg, kanske för att jag är rädd
kanske för att jag är hopplöst och fantasifullt förälskad

i dödssynd nummer ett

Idag bär det av till banken för att ordna med bankkonto så laddar för att spela dum utlänning för att slippa låtsas att jag förstår, vilket jag i ärlighetens namn förmodligen ändå inte skulle göra även om de förklarade allt på svenska.

H

4 kommentarer:

  1. Haha. Nej det blir nog svårt för dig att förstå vad dom menar på banken. Men det är ingenting mot vad det skulle vara för mig. Jag vet inte ens vad bank heter på engelska...

    SvaraRadera
  2. Hej Hannah!
    Kul att du är på plats i landet där borta!
    Ska bli spännande att få läsa om dina äventyr :) Hoppas att det är bra med dig! Önskar dig allt gott!
    Kramar från Emma Olofsgård

    SvaraRadera
  3. Hej Hannah!

    Vilken vacker bild - varifrån är den? Kan sympatisera med hur det känns, äventyr, men ack, ack, ack hur skönt det skulle vara att krypa ihop i hemmets lugna vrå.... Lycka till, mina tankar är med dig.

    gudmor och gumfru

    SvaraRadera
  4. Nu har jag gått igenom de bloggar jag slaviskt följer varje gång jag är inne på datorn. Vill inte ge dig dåligt samvete (vilket jag i och för sig gör nu) men det vore trevligt att veta vad du gör en fredagskväll som denna. Själv ska jag på junisuppstart. Vet inte om du över huvud taget är avundsjuk men du är vare sig du vill det eller ej med mig i tankarna...

    SvaraRadera