9 september 2009

sordid and dingy

Allt är så smutsigt här. Det ligger skräp överallt, typ cyklar i bäckar, och igår flög det t.o.m runt skräp på vår parkering pga att en soptunna hade vält och var full av frigolit, kartong och plast. Ganska snart var den inte så full längre om ni förstår vad jag menar...Men jag har tur som får bo i ett hus som ligger i de fräscha och moderna kvarteren, annars hade jag fått eksem tror jag. Dessutom har jag hittat några rena ställen att hålla till på.
Igår var jag i Scone på en "open mic-night" (= alla som vill får sjunga eller spela) så jag spelade ett par låtar. Det är en helt annan mentalitet här; alla som vill och kan får sjunga och människorna visar uppskattning på ett helt annat sätt än i Sverige. Världens sötaste miniatyr-tant sjöng "Edelweiss" och jag började nästan gråta - så fin var hon!

På tal om hus kommer alltså nu lite bilder på "mitt" hus och mitt rum som jag vet att ni har längtat efter:
Dagens tummen upp får bli Kings of Leon och dagens tummen ner förkylning.

H

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få se huset och lite mer av ditt rum. Det ser ju ganska propert ut, åtminstone på utsidan. Vore kul att så småningom få se en bild på Sheila och Monique också + en och annan kompis från skolan. Men den som väntar på nåt gott....

    SvaraRadera
  2. håller med föregående talande :D verkligen roligt att få se lite bilder av hur det ser ut på riktigt :D Ser verkligen fram emot att få komma o hälsa på! Saknar dej! Hoppas vi kan prata på skype snart igen :)
    KRAM

    SvaraRadera