28 september 2009

if today was perfect there would be no need for tomorrow

Som vanligt har jag ont i rumpan efter att ha suttit på golvet för länge. En liten parentes bara. Helgen har spenderats i Loanhead tillsammans med diverse släktingar och framförallt min 77-åriga faster som fortfarande kan ta foten över huvudet. ("Fortfarande" säger jag som inte ens når mina egna tår.) I skolan idag hade vi en något oförberedd redovisning, och jag som brukar kunna chansa lite när det gäller att tala inför andra insåg plötsligt när det var min tur att prata att mina anteckningar var på svenska = snabböversättning i huvudet samtidigt som jag försökte prata. Ni som känner mig vet ju om min (o)simultanförmåga, så ni kan ju tänka er...Haha, men nu är det i alla fall över! Imorgon ska jag fika med en tjej som också behöver flytta: håll tummarna allihopa!

Du kan inte vara min spegelbild;
Ändå ser jag mig i din blick.
Du är stark, säkrad, redan där
jag –
styrka är min svaghet, ankarlös, på viljans villande väg
ändå ser jag mig själv i dig,
hos dig;
trots att du inte
Kan vara min spegelbild

H

1 kommentar:

  1. Bra att du fikar Hannah! Det är det bästa man kan göra! Jag tror att många världsproblem blir lösta under en fika! Konstigt bara att svenskan är det enda språket som har ett ord för just "fika". I alla fall har jag hört att det är så. (jag menar, jag kan ju inte alla språk i hela världen...)

    SvaraRadera