23 september 2009

underdrift vs överdrift

Sammanfattning av de senaste dagarnas händelser:




= inte mycket har hänt. Eller jo, men det kan jag ju inte skriva här ifall Malin aka "Feltolkaren" råkar titta förbi! *host host* På tal om host; det verkar visst höra hösten till...

Idag har jag i alla fall bestämt mig för att leta reda på ett nytt boende pga några otrevliga incidenter med min värdfamilj. Inget jättedramatiskt, bara att hon skriker lite för mycket. En känslig själ som jag är blir jag så traumatiserad och det påverkar min skaparanda. Okej nu överdriver jag (som vanligt), men helt ärligt har jag inte jättemycket till övers för människor som får raseriutbrott 3 gånger om dagen. (Bara för att jag aldrig blir arg...)

Imorgon är en ynka liten fjuttdag i skolan och efter det är jag ledig hela helgen för att åka till min kära faster Hilhoggs i Edinburgh. Yippee!! (Men hjälp vad jag överdriver idag!) Och stackars Ben, han vet inte vad han ska kalla mig så han kallar mig sin "lesbian relative" (=lesbiska släkting för alla som inte förstår = Linn)


Nonsens eller icke nonsens, det är frågan.

H

Ps. Jag dödar dig Linn om du inte kommenterar. Och jag överdriver inte.

Update: dagens låt = "Sitting on the dock of the bay" med Otis Redding. Makalöst.

4 kommentarer:

  1. HAHA, det är bra att du översätter Amanda! :D Hörde att du inte kunde skicka mail till mig? Kan pröva skicka till dig så får vi se om det funkar att svara.
    Idag har vi haft vårt första fairplaymöte utan dig. :( Tror dock det kan bli bra, temat är kärlek, och vi ska ha en kärlekspanel på plats! :) Men det är lite tomt utan dig såklart!
    Saknar dig sötis! Puss

    SvaraRadera
  2. Okej...efter vissa påtryckningar (eller ska jag säga hot?!) känner jag mig mer eller mindre tvingad att komma med en liten kommentar. Måste erkänna att jag skrattade när jag läste om "feltolkaren", men det blev inte lika kul att kommentera det nu när man mer eller mindre måste tvinga fram några ord... Litegrann samma känsla som när nån säger "säg nåt kul!", vad blir roligt i den situationen? (och det händer ju mig så ofta;) Jag hoppas ändå att detta duger, och tack för översättningen, det är faktiskt sant att jag inte alltid förstår Hannahs engelska inlägg...

    SvaraRadera
  3. Tack för den du hannah mus bus :P Du kommer inte undan mig intE ;)
    jag tycker faktikst också att det är bra att du förklarar dina engelska inlägg, jag förstår inte heler allt du skriver på engelska.

    SvaraRadera
  4. Det finns kanske de som behöver en översättning av vad du skriver på svenska också?? För så mycket engelska har det väl inte varit hittills...

    Hoppas det inte regnar för mycket på dig och hälsa Hilary!

    SvaraRadera