4 september 2009

pga yttre påtryckningar

gör jag ett litet, innehållsfattigt inlägg bara för att...tja, bara för att helt enkelt.

Dagen har mestadels spenderats framför datorn i olika ställningar (just nu lutad mot fönsterkarmen med en kudde bakom) för att jag idag inte har något bättre för mig. Visst skulle jag kunna läsa, skriva, sjunga, sova, spela munspel, avlägsna överflödig kroppsbehåring alternativt naglar men som en mycket vis ung man en gång sa; "The internet feeds the worst part of your soul. When you have nothing to do you go on, when you’re too tired to read a book. You read the news, you go on to the New York Times, you get bored and go on IMDb. Then you realize how pathetic you are." Byt ut websidorna så är det jag i ett nötskal.

Gårdagens afton spenderades först på en pub och senare på ett dansgolv tillsammans med min klasskompis + pojkvän + övriga bihang. Det var underhållande; eller awesome som min nyfunna vän i sällskapet, låt oss kalla honom "den unge mannen med emofrisyr", envisades med att upprepa. Det var många ord som upprepades den kvällen. På tal om sammanträffanden stötte jag på (som i 'råkade träffa', inte 'uppvaktade') en islänning så vi pratade lite om gamla goda Skandinavien. Sen hade vi nog inte så mycket mer gemensamt.

För att runda av detta superbt nonsensfyllda stycke väljer jag att än en gång citera:
"I’m sort of introverted. I mean I always think I’m introverted and then I find out from people that I’ve told them literally everything about my life within about two meetings so I can’t be that introverted or I could just be really shallow."

Nej, nu är det dags att flytta på mig innan min bakdel blir totalt avdomnad. Jag kanske t.o.m. ska läsa en bok?

H
Ps. Ha så kul Linn och Unni på JUNIS ikväll och gör gärna om "Barbie-andakten" snart igen.

2 kommentarer:

  1. Jaha, där ser man. Du har mer än en sak gemensam med din lite maniska mamma, som lätt fastnar framför datorn också. Där finns ett sug...Men hur blir det med resten av helgen??

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt smsa dig, har du fått mina sms? :S
    Kyss och klem!

    SvaraRadera