2 september 2009

Sa jag klar? Jag menar klockan 2.

Idag är jag ledig. Och imorgon. Och på fredag. Sen är det helg. SEN börjar jag skolan. Dessutom kommer jag vara ledig två dagar i veckan. Ska det fortsätta i den här takten kommer det sluta med att jag blir rastlös - jag har väl inte flyttat till ett annat land för att vara ledig heller! Haha, jag får skaffa en häst alternativt en pojkvän så jag håller mig sysselsatt. Bra plan, verkligen!
Dagens sysselsättning har varit att städa undan allt som låg på mitt golv och istället lägga det på diverse hyllor och i lådor. I brist på tavelramar har jag hängt upp en påse bomullsrondeller på väggen - en kombination av innovation och surrealism, eller kanske bara leda.

Har man inget att göra får man bli pedant istället - det får bli mitt nya livsmotto!

Igår var jag i alla fall i skolan och vi blev uppdelade i temporära band för att sedan ha vårt första uppspel; vi spelade "Smells Like Teen Spirit" och jag lekte Kurt Cobain.

Dagens visdomsord, utöver mina egna, får bli:

"Nej. Jo. Ibland. Absolut, utan tvekan. Inte alls. Bara på torsdagar."
-Adrian Plass (skotte dessutom)
H

2 kommentarer:

  1. Lyssnade till Nirvana-låten och den lät troligen minst lika bra när du sjöng den!
    Gjorde ni en lika lång version?

    Ska snart åka och hämta Eric och hoppas du hittat på något oväntat idag! Vi hörs snart!

    SvaraRadera
  2. Åhh! Jag älskar Adrian Plass! Och dej så klart!

    SvaraRadera